Ongelmatilanteiden selvitys
Sivulla tarkastellaan erilaisia ongelma ja poikkeustilanteita, sekä niiden ratkaisuja
Asiakkaan tilaus meni pieleen ja nyt tuote on varattuna
Asiakas on yrittänyt tehdä tilauksen verkkokaupassa ja se on epäonnistunut teknisen virheen, yhteyskatkoksen tai muun ongelman vuoksi. Nyt tuote on varattuna, eikä sitä pysty tilaamaan.
Miksi näin tapahtuu?
Verkkokauppa varaa tuotteen asiakkaalle oletuksena 24h ajaksi, kun maksu on aloitettu verkkokaupassa. Varattua tuotesaldoa ei tänä aikana voi kukaan muu tilata.
Ratkaisu:
Verkkokauppa vapauttaa saldon itsestään määrätyn ajan kuluttua.
Varauksen pystyy myös poistamaan verkkokaupasta selaamalla CRS Managerissa Asiakkaat->Myytitilaukset ja asettamalla hakuehtoihin Tyyppi: Verkkokaupan varaukset, sekä tarvittaessa muut hakusuodattimet, kuten verkkokauppa varastona toimiva myymälä.


Avaa vapautettava varaus ja aseta se passiiviseksi napsauttamalla passiivinen valinta päälle ja tallenna.
Verkkokauppa sivulta voi tarvittaessa poistaa myös kaikki varaukset kerralla, mutta tämä ei ole suositeltavaa tuotantoympäristössä, sillä se saattaa johtaa saldon ylittymiseen.